Lønnsom markedsføring rådgivning


Lønnsom markedsføring rådgivning


For å styre Google annonsene og Facebook kampanjene, er det lurt å jobbe sammen med en online marketing ekspert, til tross for at alle kan registrere seg som annonsør på Facebook og Google, og kan lansere en ny kampanje ved å oppgi ønskede nøkkelordene og URL-ene. Men uten faglig kunnskap, nøyaktig markeds-, og konkurranseanalyse, fører dette til at vi må regne med veldig høy pris for klikkene. Som vi har sagt tidligere, Adwords studerer om annonseteksten, labelen, metadata, tekstene og bildene på annonsert nettside er i samsvar med kvalitetsmålene og i hvilken grad de er relevante. I tilfelle de gjør det, kan utgiftene være en tidel av det opprinnelige beløpet, altså pris per klikk blir mindre. Hvis noen utfører likevel arbeidet uten faglig kunnskap, annonsen skal ikke være relevant, og dette medfører fem-ti ganger høyere pris per klikk på Google.
Vi har mulighet til å jobbe sammen med marketing fagfolk på flere måter. Det er mulig å betale 5-15% av kampanjebeløpet brukt på Google som gebyr, til fagfolk eller byrå som støttet oss med profesjonell kunnskap. Det er også løsninger med fast pris, som f.eks. å sette opp og lede en kampanje i en måned. Gebyret må betales til eksperten eller til byrået, mens utgiftene knyttet til anonnsering må betales til Google.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Babynest - bitteliten 005

Sengesett - bitteliten 036S5