Lønnsom markedsføring rådgivning
Lønnsom markedsføring rådgivning
For å styre Google annonsene og Facebook kampanjene, er det lurt å
jobbe sammen med en online marketing ekspert, til tross for at alle
kan registrere seg som annonsør på Facebook og Google, og kan
lansere en ny kampanje ved å oppgi ønskede nøkkelordene og
URL-ene. Men uten faglig kunnskap, nøyaktig markeds-, og
konkurranseanalyse, fører dette til at vi må regne med veldig høy
pris for klikkene. Som vi har sagt tidligere, Adwords studerer om
annonseteksten, labelen, metadata, tekstene og bildene på annonsert
nettside er i samsvar med kvalitetsmålene og i hvilken grad de er
relevante. I tilfelle de gjør det, kan utgiftene være en tidel av
det opprinnelige beløpet, altså pris per klikk
blir mindre. Hvis noen utfører likevel arbeidet uten faglig
kunnskap, annonsen skal ikke være relevant, og dette medfører
fem-ti ganger høyere pris per klikk på Google.
Vi har mulighet til å jobbe sammen med marketing fagfolk på flere
måter. Det er mulig å betale 5-15% av kampanjebeløpet brukt på
Google som gebyr, til fagfolk eller byrå som støttet oss med
profesjonell kunnskap. Det er også løsninger med fast pris, som
f.eks. å sette opp og lede en kampanje i en måned. Gebyret må
betales til eksperten eller til byrået, mens utgiftene knyttet til
anonnsering må betales til Google.
Kommentarer
Legg inn en kommentar