Søkemotoroptimaliseringens historie


Søkemotoroptimaliseringens historie



 Søkemotoroptimaliseringen ble mer og mer populær, derfor bestemte vi å samle milepæler i dens historie og utvikling. Vær så god!

1999 – 2000
Google ble da markedsleder, og hadde kundens tilfredshet og behov som hovedprinsipp. Det vil si, Google forsøkte å rangere nettsidene basert på hvor verdifulle og nyttige de er for kundene. I tillegg til disse ble betalte annonsene innført i 2000 som påvirket søkemotoroptimaliseringen i stor grad.

2011 – 2012
Google utviklet sin algoritme, den såkalte Panda, og ett år senere en annen, som heter Pingvin. Den første filterte nettsidene som ikke var oppdatert, og den andre fjernet nettsidene som hadde misbrukt mulighetene med lenkene. Disse endringene hadde omstrukturert Google sin treffeliste, og fagfolkene realiserte at det er essensielt å bygge oppdatert innhold, og at det ikke er nyttig å misbruke lenkene.

Søkemotoroptimalisering i dag
Hvis vi har en nettside og vi tror at vår vare/tjeneste fortjener populariteten, men den er likevel ikke på riktig plass i Google sin treffeliste, så kan vi jobbe sammen med en bedrift som beskjeftiger seg med søkemotoroptimalisering. De skal utføre SEO prosedyren så at Google ikke lenger skal være hokuspokus for oss. Bedriftene som jobber med søkemotoroptimalisering fastslår nøkkelordene som hjelper dem å lage høykvalitets innhold. De passer også på at din nettside blir rask nok og at den er mobilvennlig. Det er meget praktsik hvis disse prosedyrene er ikke utført av eieren, men av en gruppe spesialiert fagfolk.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Babynest - bitteliten 005

Sengesett - bitteliten 036S5